Skip to content

“Er vi der ikke snart?”

januar 3, 2011

Jeg er træt. Som i virkelig træt. Kender I det der trick med tændstikker i øjenhulen, så man kan holde øjnene åbne? Det ville jeg gøre brug af, hvis jeg havde tændstikker.

Det er nat hjemme i Danmark, men her i New York er klokken kun 20.20. Jeg skal med et fly kl. 5 i morgen tidlig. Så her sidder jeg på en meget kold stålbænk… og er træt.

Jeg kunne godt bruge selskab og savner amerikanske Catrin, som jeg sad ved siden af i flyet. Hun nynnede den samme melodi i samtlige timer mellem Island og USA, og da hun havde taget lidt mod til sig, fortalte hun, at hun er fire og et halvt. Hendes lillebror er kun to, og det er derfor, han står på sædet i stedet for at sidde ned, sagde hun. Hun viste mig, hvordan man bruger hendes lille minicomputer (det var også her, jeg lærte, hvordan man staver hendes navn), men jeg fik ikke noget af hendes slik. Jeg spurgte heller ikke. Højdepunktet i vores korte venskab var klart, da hun nøje studerede, hvordan jeg lagde låget til æsken med frugtstykker ned under selve æsken – og hun så gjorde det samme. Der connectede vi bare på et eller andet plan.

Catrin er taget med far, mor og lillebror hjem. Og jeg har købt Star og In Touch. Jeg er i gossip-heaven, og jeg tænker, at det tegner godt for det fremtidige marieogjens’sgossipsite.dk med breaking sms’er.

4 kommentarer leave one →
  1. januar 4, 2011 4:44 am

    Søde Marie, jeg kom netop i går aftes til at tænke tanken: “Godt det ikke er mig, der nu er på farten”. Jeg har forresten fundet noget herhjemme, du har glemt. Et af dine lange, krøllede hår… Have a safe trip!

  2. Anne Søndergaard permalink
    januar 4, 2011 5:22 am

    Nice indslag…nej INDLÆG (nu må jeg lære det)
    Jeg glæder mig næsten lige så meget som dig, til du er landet på skolen. Husk at du skal skrive, når du er fremme!

  3. januar 4, 2011 5:31 am

    Hej Marie!!

    Jeg håber virkelig at du overlever den laaaange nat og de resterende to(?) fly! Jeg glæder mig til at følge med her på bloggen. Jeg sætter mig også meget snart i en flyver til udvekslingssjov. Ja, jeg håber det er sjov, selvfølgelig er det sjov!

  4. BAR permalink
    januar 4, 2011 10:35 am

    Nu er du der altså. Jeg er glad for, at den laaaange rejse gik uden problemer. Nu skal du snart sove. hvis du kan. Glæder mig til at høre meget mere.
    Mor

Skriv et svar

