Skip to content

Hofte vs. bagage/kondition

januar 4, 2011

Så kunne man lige se mig komme spænende! Med en trolley og utrolig tør hals og ondt i lungerne på grund af dårlig kondi.

Allerede i forvejen havde jeg været nervøs for, at jeg kun havde 40 minutter, fra jeg landede i Charlotte, North Carolina, og til jeg skulle videre med flyet til Knoxville. Jeg havde dog ikke forstillet mig, hvad der helt præcist kunne ske, så jeg skulle få endnu mindre tid til at nå fra den ene gate til den anden.

Efter natten i Newark (jeg vil ikke komme mere ind på den, da jeg har tænkt mig at glemme den, men lad mig bare sige, at jeg aldrig har haft så røde øjne før), var jeg endelig nået frem til gaten til flyet til Charlotte. Vi fik så at vide, at der var nogle problemer, som skulle tjekkes, før vi kunne komme ombord, og det kom vi så først 25 minutter for sent. Nøj, hvor havde jeg stress.

Da vi så endelig landede i Charlotte, fik vi grunden til forsinkelsen at vide. Oversat til dansk sagde piloten noget lignende dette til de måbende passagerer, inkl. mig: “Forsinkelsen skyldes, at vi har en medarbejder, der lige har fået en ny hofteoperation. Operationen var succesfuld, og alt er som det skal være. Men vi har fået nye sikkerhedssystemer, og det var dem, der var problemer med i forhold til det, der nu sidder i hoften på vores medarbejder”.

Aha. GET ME OFF THIS PLANE! Og så var det, jeg løb. Og på et hængende hår endte i det mindste fly, jeg nogensinde har siddet i (vi var otte passagerer, selvom der var plads til lidt flere), og her kunne jeg så sidde og forberede mig på at tage de ekstra underhylere i håndbagagen i brug (ja, jeg havde set mareridtet for mig og derfor pakket dertil), for kufferten kunne umuligt nå det. Det gjorde den. Og sammen med mig tog kufferten med en taxa, hvis chauffør trak vejret gennem et hul i halsen og satte et apparat op til det, når han skulle sige noget. Det er, hvad det er. Problemet var, at den stakkels mand havde allergi, fortalte han mig, og det resulterede i Jordens mærkeligste lyde, når han nyste ud gennem hullet i halsen. Meget specielt.

Den første dag her i Knoxville har været hektisk. Jeg har været i Wal-Mart (niceness), tjekket ind på kollegiet og i International House, samt fået oprettet mit UT-kort, så jeg kan komme gratis i universitets kæmpe træningscenter, se basketballkampe osv. osv.

Her er lige et par billeder af lejligheden, hvor vi bor fire. Der er stadig ikke andre end mig, så noget tyder på, jeg bliver den eneste udvekslingstuderende, da alle os burde være ankommet nu.

Jeg sover til højre

Bad med badekar!

Her kan man lave lektier

Her skal jeg lave mad

Afslapning...

3 kommentarer leave one →
  1. Vibse permalink
    januar 5, 2011 3:35 am

    Stod der ikke engang nogen i lufthavnen med et skilt med dit navn på? Jeg er skuffet på dine vegne. Men godt at høre, at du er kommet godt derover. Har du fået hængt Edward op på væggen?

  2. januar 5, 2011 11:32 pm

    Nej, der gjorde ikke! Mega skuffelse. Edward er ikke kommet op endnu. Jeg har stadig ikke fundet det perfekte sted.

  3. Onkel Tom permalink
    januar 7, 2011 7:38 am

    Du skriver godt Marie – måske du skulle blive journalist!…:-)
    Jeg har underholdt her på arbejde med ham der nyser gennem hullet i halsen!

    kh Thomas

Skriv et svar

