Skip to content

Medicin-Marie

februar 10, 2011

Jeg er opdraget og vokset op med, at man kun tager medicin, når man har det rigtig skidt. Jeg kan stadig huske, hvordan jeg som lille stod i stuen i mit nattøj og plagede om hostesaft, fordi jeg selv syntes, jeg havde sådan en forfærdelig hoste – tilfældigvis lige når jeg skulle sove.

Nu til dags siger min mor; “Ta’ to piller og gå ind og sov,” og det er stort set det eneste medicin, jeg benytter mig af.

Indtil jeg kom til USA…

Jeg er blevet frygteligt forkølet. I ved; ondt i halsen, hoste og stoppet næse. Jeg er virkelig ikke særlig ofte syg, og jeg tror, jeg ser meget ynkelig ud, når det sker. I hvert fald sagde min ene roommate i går; “Jeg har så ondt af dig, du ser ud som om, du skal dø.”

Arg, jeg er bare forkølet. Jeg havde i forvejen købt nogle panodil-efterligninger, som jeg ikke var helt tilfreds med virkningen af. Det var der, jeg ligeså stille begyndte at kigge på den flaske hostesaft med noget rødt klistret stads, som jeg har arvet af Karoline, som var i Knoxville i efteråret. To spiseskefulde tyktflydende hostesaft med marcipansmag, og jeg faldt i søvn på et øjeblik.

I går sagde den anden roommate så, at jeg virkelig skulle prøve nogle Alka-Seltzer.

“Hvaffor noget?”

“Alka-seltzer. De er virkelig gode mod forkølelse.”

“Skal jeg vente, til jeg går i seng?”

“Ja, for du bliver nok lidt træt.”

Her var der måske et par af mine alarmklokker, der ringede, men jeg overhørte dem i håbet om en god nats søvn. Jeg gik ud som et lys…

I dag har jeg så købt en næsespray, og den er ikke som de danske næsesprays. Jeg købte den bare i biksen på 1. sal, men den er altså ret heftig. Men må kun bruge den to gange i døgnet i tre dage, og den skulle virke 12 timer. Jeg er nu på fjerde time, og der er fuldstændigt fri adgang i næsen! Jeg er mega imponereret.

Jeg må dog ikke se helt frisk ud endnu, da den tredje roommate for lidt siden gav mig noget polsk medicin… det er også til, når man skal sove. Hm…

10 kommentarer leave one →
  1. februar 10, 2011 5:08 pm

    Det lyder som noget halv hæftigt medecin de har i Amerika, pas nu på du ikke bliver afhængig 🙂 Jeg er også mega ynkelig, når jeg er syg, men som dig sker det også meget sjællent.
    God bedring Marie

  2. Henrik permalink
    februar 10, 2011 5:35 pm

    Polsk medicin = 70% vodka. Definitely.

  3. Anne Søndergaard permalink
    februar 11, 2011 2:35 am

    Hvis du nogensinde får ondt i maven, så husk at du bare skal gå ud og slå en prut!!!

  4. Lotte Sørensen permalink
    februar 11, 2011 6:44 am

    Lad den polske medicin være! Det lyder simpelthen for skummelt. Men tag gerne et lager næsespray med hjem, det lyder tilpas!

    Og god bedring 🙂

  5. februar 13, 2011 4:24 am

    God bedring. Jeg går også og sniffer lidt til en næsespray, den er dog medbragt fra hjemlandet. Og pas nu på, de amerikanere er ikke til at stole på. 😉

  6. Stars and Bars permalink
    februar 14, 2011 3:35 pm

    Panses råd er klart det bedste. Den medicin har jeg brugt i hulens mange år, og jeg har ikke haft en sygedag siden 1993.

  7. farfar permalink
    februar 28, 2011 1:59 pm

    En morgensnaps (lille) som jeg nu har taget i 40 år holder alle dårligdomme borte.
    Men måske virker den kke på unge piger.
    Lyt hellere til din mor!
    Kærligst
    farfar

Skriv et svar

