Skip to content

A real American spring break

marts 25, 2011

“Jeg tror, det er meningen, vi skal begynde at drikke nu,” siger Sacha, da det er tid til at stige på bussen igen, efter et kort, men tiltrængt, stop på den elleve timer lange tur til Florida.

Og det gjorde vi så. Åbnede de lunkne øl, som chaufføren havde givet os lov til at medbringe ‘ombord’, og skålede med de 30 andre internationale studerende i bussen – alle klædt i en orange t-shirt med skriften ‘Spring break volunteers Panama City Beach 2011’ plus navn og land på ryggen. Jeg var således ‘Marie (Denmark)’. Hvis nogen skulle være i tvivl.

Jeg har været på en ægte amerikansk spring break. Og det trods advarsler som ‘Pas nu på I ikke bliver kidnappet. Eller dræbt’. Så galt gik det heldigvis ikke. Tilgengæld havde vi det satme sjovt.

En typisk dag:

Vågner alt for sent til morgenmad (hvilket hotel serverer også morgenmad fra 6-9???). Halvt blind af søvn hopper man i badetøj og smører sig ind i solcreme og går til stranden. Allerede her bliver den første (og de næste) øl drukket. Strandtur kan desuden skiftes ud med minigolf eller en tur i zoo på de dage, hvor man er solbrændt. På et tidspunkt kommer man tilbage til hotellet, tager bad og så kommer dagens første spørgsmål; hvor dælen skal man spise aftensmad? Der er fastfood restauranter overalt, og det bliver man en smule træt af i længden. Ret surt at man først opdager en virkelig lækker japansk restaurant den sidste dag! Efter maden kommer næste spørgsmål; hvor skal man tage i byen henne? Så kigger man på sit party-card, der giver adgang og gratis øl/drinks på udvalgte diskoteker – og så tager man ellers i byen og går en smule amok. Så sover man, og en ny og lignende dag begynder.

Panama City Beach er miss wet t-shirt. Piger, der viser bryster på stranden for at få en øl. Unge mennesker, der er gået kold i den varme sol på stranden. MTV, der hvert år sender hele ugen fra PCB. Jersey Shore-folk, der er værter på diskoteker og dermed skal tiltrække gæster. Dyt fra samtlige biler, når man går langs vejen. Lyder det sjovt? Det var det!

Ét irritationsmoment gik dog igen. HVORFOR KAN AMERIKANERE IKKE DANSE NORMALT? Uden at gå for meget i detaljer, så er reglen herovre åbenbart pigens numse mod fyrens skridt. Og det er det. Ikke noget sving om eller kinddans, hvis det er det, man er til. Det er ret klammo. Jeg siger det bare.

En fyldt strand

Coyote Ugly hvor pigerne fik shots for at danse på baren. Jeg gjorde det ikke, fordi jeg er sippet.

Pyyyh, det var varmt at spille minigolf. Forresten vandt jeg, HA! Og så købte jeg en sodavand til Sacha og Trine, fordi de græd så meget.

USAs største klub La Vela, der serverede gratis Sex on the Beach-drinks i to timer. Bagefter gik vi, fordi det var ALT for stort.

9 kommentarer leave one →
  1. marts 25, 2011 12:52 pm

    Hej Marie
    Som altid en fornøjelse at hører om dine oplevelser i det amerikanske. Godt at hører at du overlevede turen 🙂
    Ha en rigtig god weekend.

  2. Mor permalink
    marts 25, 2011 1:09 pm

    Jeg siger slet ingenting. Håber bare, du er rimelig normal, når vi ses i maj.

  3. Anne permalink
    marts 25, 2011 9:28 pm

    Det lyder meget som Sunny Beach, bortset fra at du ikke kan købe en ny lever med hjem fra det sorte marked… Så pas på den 😉

    • marts 26, 2011 3:38 pm

      Det var så meget som Sunny Beach! Jeg lover at passe på leveren. Vi tog ikke i byen i torsdag, som vi ellers plejer, så det er da en start 😀

  4. Anis permalink
    marts 27, 2011 7:58 am

    Jeg er enig med din mor. Og hvis du ikke er rimelig normal til den tid, så håber jeg, at hun får skik på dig, så du er rimelig normal, når jeg ser dig til august.

    • marts 27, 2011 10:37 am

      Jeg magter ikke, at vi først ses i august. Men jeg lover at være normal. Ellers i hvert fald at lade som om.

  5. Stars and Bars permalink
    marts 28, 2011 11:24 am

    Jeg synes godt nok, at den gode opdragelse er ved at skride lidt. KOM NU HJEM!!! Nå nej, først en måneds hårdt skolearbejde. Det har du bare godt af.

    BAR

Skriv et svar

