Skip to content

Tornado!

april 25, 2011

Eftersom jeg har lavet flere Facebook-opdateringer omkring vejret i Knoxville, må denne oplevelse vist kvalificere sig til et blogindlæg.

Jeg har nemlig oplevet ren dødsangst og en ustyrlig lyst til at tisse i bukserne af skræk, da en tornado besøgte campus!

Vi sad så fint og spise i kantinen. Tyve minutter tidligere havde der været solskin med få dråber regn, som vi ikke kunne finde ud af, hvor kom fra.

Midt i spaghettien peger en af drengene med store øjne ud ad vinduet, hvor man ikke kan se mere end to meter frem. Træerne står vandret og ud af det blå samler der sig en tornado-lignende sky LIGE udenfor vinduet. Så så man ellers folk flygte fra vinduerne, mens alt strøm gik, og panikken steg.

Sjældent har jeg været så bange. Maden satte sig fast i halsen på mig, og jeg vidste ikke, hvad jeg skulle gøre af mig selv. Efter ca. ti minutters frygt stilnede vinden af, og vi turde at bevæge os udenfor.

Fra vinduet havde vi vidnet en lille tornado, men i gården udenfor kantinen så det noget anderledes ud. Studerende tog billeder af de væltede træer, mens de med overraskende stemmer sagde; ‘tornado, tornado’. Det største træ i gården var væltet og på vej tilbage til Andy Holt, hvor jeg bor, var der smadrede biler og et træ, der var rykket op med rod og væltet over i en af universitetets bygninger. Alarmer var gået i gang, og fra alle sider hørte vi ambulancer.

Jeg krydser alt, hvad jeg har for, at lignende vejr ikke kommer tilbage, selvom nyhederne lover ‘severe and dangerous thunderstorms’ de kommende dage.

De sidste sekunder af stormen – optaget af min veninde Monica.

Væltet træ udenfor kantinen.

Knæk.

Fortov med træer på.

Træet har snoet sig rundt om pælen.

Øv, hvor surt!

Rykket op med rod.

3 kommentarer leave one →
  1. april 26, 2011 1:07 pm

    Hej Marie
    Nogen gange er man bare glad for at bo i Danmark, hvor vi ikke har den slags naturkatastrofer. Håber du er okay derover. Faldt lige over det her link fra Ekstra Bladet. Det er fra Arkansas, som vist ikke er så langt væk fra dig. Det ser helt vildt ud.

    http://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/article1543950.ece

  2. Mossen permalink
    april 26, 2011 1:22 pm

    Kære Marie-pigen.
    Kom hjem nu!

    Knus
    Moster

  3. Anne Søndergaard permalink
    april 28, 2011 7:54 am

    Det er jo alt for vildt for dig…

    Tag til New York hurtigst muligt, så du kan blive beriget med alverdens indtryk fra en fuldstændig fantastisk by (og så mor kan passe på dig).
    Glæder mig på dine vegne…

Skriv et svar

